Je to opravdu nutné?

Po těžkém pracovním týdnu se mi dnes běhalo docela těžce. I přes páteční relaxaci mě v sobotu dopoledne ještě stále bolí celé tělo.
V týdnu jsem si sice zaběhl 7 a 8 km (oproti dřívějším 4 nebo 5 km), dnes to ale prostě nešlo. Necítil jsem se na to.

Těsně před výběhem jsem absolutně nevěděl, kudy mám běžet. nechtělo se mi běžet stejné trasy jako dříve a ani jsem nechtěl běžet tam, kde se vyskytuje mnoho cyklistů, rybářů a pochůzkářů s kelímkem pivka v ruce.

Svratecká pětka

Ale nakonec to tak stejně bylo. Vyhnout se stereotypu a stále stejným trasám je pro mě mnohem důležitější než přítomnost jiných lidí.

Když jsem běžel podél břehu Svratky, přemýšlel jsem nad tím, jestli je opravdu tak nutné mít všechnu tu běžeckou výbavu, kterou vidím v reklamách běžeckých časopisů. Zda opravdu potřebuji lýtkovou kompresi, odpruženou obuv, kvalitní oblečení známých značek nebo měřiče tepu s GPS.

Je to opravdu nutné?

Upřímně, já si to nemyslím.
Je daleko důležitější dobré tempo, které vám sedí, bezbolestný pocit sebeuspokojení z pohybu a výkonu. Nechci tím rozhodně říct, že vyšetření na běžeckém páse (nebo tlakové podložce) a následná koupě kvalitní běžecké obuvi je k ničemu. Má to svůj význam.

Nemělo by to však být prioritou číslo jedna. Pokud chcete vyběhnout pro dobrý pocit, udělejte to hned. Odůvodňování, že bez kvalitní obuvi se běhat nemá nebo to nejde (a dřív jsem tyto důvody říkal i já) jsou nesmyslné.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za Váš čas a komentáře :D